+- +-

Linkkivinkit

http://www.piipaa.info

http://alk.tiehallinto.fi/alk/

http://www.ilmatieteenlaitos.fi/saa/

Statistiikka

Jäseniä
Yhteensä: 8061
Uusin: VMontgome
Uusia tässä kuussa: 84
Uusia tällä viikolla: 30
Uusia tänään: 11
Statistikka
Viestejä yhteensä: 42208
Aiheita yhteensä: 5533
Eniten paikalla tänään: 60
Eniten paikalla koskaan: 138
(16.03.14 - klo:19:20)
Käyttäjiä linjoilla
Jäseniä: 10
Vieraita: 45
Yhteensä: 55

Syntymäpäivät tänään

Kirjoittaja Aihe: Volvo 850 ohjaustehostimen öljynvaihto  (Luettu 2739 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Raimondon

  • Ylikersantti
  • *****
  • Viestejä: 202
  • Sukupuoli: Mies
  • Volvo 850 Vm 97 2.4L Bensa Automaatti 226000 Km
Volvo 850 ohjaustehostimen öljynvaihto
« : 14.09.12 - klo:12:56 »
Heip,

Kun vaihteiston öljy on nyt vaihdettu,innostuin vaihtamaan myös ohjaustehostimen öljyn...huuhtelemalla.
Menipä samoilla suojahanskoilla:)

Menettelin seuraavasti,imin o-tehostimen säiliön tyhjäksi käyttämällä
pumppusaippuapullon muovista pumppua....sama kait miten sen säiliön tyhjentää.

Säiliön paluu letku varovasti irti muovisesta nipastaan ettei nippa katkea.
Säiliön tyhjyysasteesta riippuen sieltä valuu öljyä suoraan laturiin kun letku irroitetaan. Tämä on hyvä huomioida RIITTÄVÄN imukykyisellä kankaalla tai muulla menetelmällä jolla laturin öljykylpy estetään.
Lisäksi se moniurahihna on lähellä ja ei öljystä tykkää.

Sopiva muoviletku liitetään irroitettuun o-tehostimen paluuletkuun ja toinen pää tyhjään kanisteriin.
O-tehostimen säiliön pohjassa olevaan paluuletkun nippaan laitetaan sopiva tulppa.
Kone käymään ja vanha öljy virtaa  letkua pitkin kanisteriin ja samalla lisätään uutta ölyä o-tehostimen säiliöön.. samalla kun apumies kääntelee rattia. Apumies / Nainen on siis hyvä.

Homma on selvä hyvin pian koska öljyn määrä systeemissä on aikas pieni.
Siten vaan paluuletku takaisin o-tehostimen säiliöön,kone käymään ja  öljyä lisätään tarvittaessa.
Jonkun aikaa o-tehostimen pumppu saattaa murista ilmasta mutta kohta se lakkaa ja taas tarkistellaan öljyn taso.


Näin jälkeen päin ajatellen tähän o-tehostimen öljynvaihtoon varmaan riittäisi kun tyhjentäisi säiliön ja täyttäisi uudella öljyllä,käyttäisi konetta,kääntelisi rattia ja taas tyhjentäisi /täyttäisi....menetelmällä muutamia kertoja peräkanaa.
Eiköhän se öljy vaihtuisi sitenkin ja helpommalla :)






Paikalla HAL

  • Kenraali
  • **********
  • Viestejä: 5066
  • Sukupuoli: Mies
  • Leuka vasten rintaa kohti uusia pettymyksiä
Vs: Volvo 850 ohjaustehostimen öljynvaihto
« Vastaus #1 : 15.09.12 - klo:20:57 »
Näin jälkeen päin ajatellen tähän o-tehostimen öljynvaihtoon varmaan riittäisi kun tyhjentäisi säiliön ja täyttäisi uudella öljyllä,käyttäisi konetta,kääntelisi rattia ja taas tyhjentäisi /täyttäisi....menetelmällä muutamia kertoja peräkanaa.
Eiköhän se öljy vaihtuisi sitenkin ja helpommalla :)

Juuri näin  ;)  ;D
Audi 100 2.3E -92 ("elinten luovuttaja")
Audi 100 2.6E Avant -94
Audi A6 1.9Tdi -95

Poissa 850Z71S80

  • Eversti
  • *********
  • Viestejä: 2349
  • Sukupuoli: Mies
  • Volvo 855-96 2,4L autom. Volvo S80-06 2,5T autom.
Vs: Volvo 850 ohjaustehostimen öljynvaihto
« Vastaus #2 : 15.09.12 - klo:21:27 »
Siten vaan paluuletku takaisin o-tehostimen säiliöön,kone käymään ja  öljyä lisätään tarvittaessa.
Jonkun aikaa o-tehostimen pumppu saattaa murista ilmasta mutta kohta se lakkaa ja taas tarkistellaan öljyn taso.

Muistini hämärissä koloissa on muistikuva, että auton ei tarvi käydä ilmatessa järjestelmää ja sitä ei suositella... ??? ???. Pääasia, että tuli homma tekoon ja tässä kuvia lukutaidottomille :)* :)*.
http://www.matthewsvolvosite.com/forums/viewtopic.php?t=8644
YOURS CAN GO FAST... BUT MINE CAN GO ANYWHERE.

Paikalla HAL

  • Kenraali
  • **********
  • Viestejä: 5066
  • Sukupuoli: Mies
  • Leuka vasten rintaa kohti uusia pettymyksiä
Vs: Volvo 850 ohjaustehostimen öljynvaihto
« Vastaus #3 : 15.09.12 - klo:21:39 »
Siten vaan paluuletku takaisin o-tehostimen säiliöön,kone käymään ja  öljyä lisätään tarvittaessa.
Jonkun aikaa o-tehostimen pumppu saattaa murista ilmasta mutta kohta se lakkaa ja taas tarkistellaan öljyn taso.

Muistini hämärissä koloissa on muistikuva, että auton ei tarvi käydä ilmatessa järjestelmää ja sitä ei suositella... ??? ???. Pääasia, että tuli homma tekoon ja tässä kuvia lukutaidottomille :)* :)*.
http://www.matthewsvolvosite.com/forums/viewtopic.php?t=8644

Aika lähelle naulan kantaa veikkoseni, tai sitten jopa ihan kantaan.
Tosta auton käyttämisen vahingollisuudesta ei kyllä tietoa, mut pitäs toimia autoa käynnistämättäkin.
Audi 100 2.3E -92 ("elinten luovuttaja")
Audi 100 2.6E Avant -94
Audi A6 1.9Tdi -95

Poissa 850Z71S80

  • Eversti
  • *********
  • Viestejä: 2349
  • Sukupuoli: Mies
  • Volvo 855-96 2,4L autom. Volvo S80-06 2,5T autom.
Vs: Volvo 850 ohjaustehostimen öljynvaihto
« Vastaus #4 : 15.09.12 - klo:21:45 »
Aika lähelle naulan kantaa veikkoseni, tai sitten jopa ihan kantaan.
Tosta auton käyttämisen vahingollisuudesta ei kyllä tietoa, mut pitäs toimia autoa käynnistämättäkin.
Olen kerran tämän operaation aikoinaan tehnyt ja silloin en autoa käyttänyt, vaan keula ilmaan ja rattia laidasta laitaan lisäillen välillä öljyä.
Täytisi kaiketi taas vaihdella nuokin nesteet... ::)
YOURS CAN GO FAST... BUT MINE CAN GO ANYWHERE.

Poissa Raimondon

  • Ylikersantti
  • *****
  • Viestejä: 202
  • Sukupuoli: Mies
  • Volvo 850 Vm 97 2.4L Bensa Automaatti 226000 Km
Vs: Volvo 850 ohjaustehostimen öljynvaihto
« Vastaus #5 : 16.09.12 - klo:11:05 »
Morjens,

Joo tässä hommassa näyttäisi olevan maailmalla kolmea koulukuntaa. Ameriikanpojat näyttävät suosivan koneen käyttämistä hetkellisesti jotta vanha öljy tulee pumpun painanama pois ja uusi imeytyy samalla systeemiin.

Toiset vaihtavat konetta käyttämättä ja kolmannet vaihtavat yhteen kertaan vain sen mitä säiliössä on... :)

Oleellista lienee se että jos pumppu käy tyhjänä se käy vain pienen hetken.






 

Uusimmat aiheet

Ostetetaan käyttöohjekirja by HAL
tänään kello 15:14

S80 sivupeilien valot by jammu00
tänään kello 14:54

v40 1.8t ja 2.0t kannet by HAL
tänään kello 14:19

RSS Volvo Cars Finland

Täysin uudelle Volvo V40 -mallille ennätyksellinen arvosana törmäystesteissä
Volvo näyttää tietä ajoneuvoturvallisuudessa: Riski loukkaantua Volvo-autossa on pienentynyt 50 prosentilla vuodesta 2000
Volvo esittelee V40 R-Design -mallin: Dynaaminen ulkoasu ja ketterää ajettavuutta yksilöille, jotka elävät vauhdikasta elämää
Volvo Car Corporationin johtopäätös SARTRE-projektin jälkeen: Automaattiset ajojonot voidaan integroida muun liikenteen joukkoon perinteisillä moottoriteillä
Jännitysnäytelmä Volvo -golfkiertueen finaalissa
Kyvykäs ja ilmeikäs ajoneuvo vaativiinkin olosuhteisiin
Powered by EzPortal