+- +-

Linkkivinkit

http://www.suomenautohuolto.fi

http://www.piipaa.info

http://alk.tiehallinto.fi/alk/

http://www.ilmatieteenlaitos.fi/saa/

 

Statistiikka

Jäseniä
Yhteensä: 7006
Uusin: eero_999
Uusia tässä kuussa: 93
Uusia tällä viikolla: 19
Uusia tänään: 4
Statistikka
Viestejä yhteensä: 43906
Aiheita yhteensä: 4271
Eniten paikalla tänään: 37
Eniten paikalla koskaan: 138
(16.03.14 - klo:20:20)
Käyttäjiä linjoilla
Jäseniä: 1
Vieraita: 17
Yhteensä: 18

Syntymäpäivät tänään

Kirjoittaja Aihe: P0011 vikakoodi (VVT?)  (Luettu 2896 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa crx

  • Alokas
  • *
  • Viestejä: 2
  • Landia Areena JEE...
P0011 vikakoodi (VVT?)
« : 14.03.12 - klo:19:14 »
Auto 1.6 S40 vm2001. Ajettu 215tkm.

Vikakoodiksi antaa P0011 "A" Camshaft Position - Timing Over-Advanced or System Performance (Bank 1).

VVT-solenoidista kuuluu tällainen kurnutus: http://www.youtube.com/watch?v=zScIGOfXnt0 . Välillä ääni voi olla eri kuuloinenkin, mutta pääasiassa tuollaista. Tätä kurnutusta on kestänyt 10-15tkm, joten mistään ihan akuutista viasta ei ole kyse, mutta kivahan se olisi saada korjattua. Aluksi ääni tuli esiin satunnaisesti koneen lämmettyä, nyttemmin ääni on enemmän tai vähemmän säännöllistä. Kurnutus loppuu kun solenoidin johdon irroittaa. Tällöin tulee P0010 "A" Camshaft Position Actuator Circuit (Bank 1) vikakoodi ja moottorivikavalo syttyy kojetauluun.

Monet asiat puhuvat sen puolesta, että syynä on viallinen VVT-solenoidi. Solenoidi kyllä liikkui edestakaisin kun sille antaa virtaa. Mitään öljytukkeumia tai vastaavia ei ole. Kuitenkin se tuli vaihdettua, mutta ongelma ei korjaantunut. Solenoidin vaihdon jälkeen kurnutus hävisi hetkeksi, kunnes se palasi kun ajoin auton tallista pois.

Jakohihna ja VVT-ratas on vaihdettu 90tkm sitten. Pakokaasuarvoissa ei mitään valittamista.

Mainitaan sen verran, että vikakoodinlukujan Freeze frame ja live data kertoo, että fuel system2: CL-fault. Tästä ei tule mitään erillistiä vikakoodia, mutta tuo 'fault' kummastuttaa.

Mitä kannattaisi asian tiimoilta seuraavaksi yrittää? Pystyykö jakohihnan kohdistuksen tarkistamaan ilman sen suojamuovin irroittamista?
« Viimeksi muokattu: 14.03.12 - klo:21:14 kirjoittanut crx »



Poissa Nercs

  • Kenraali
  • **********
  • Viestejä: 3697
  • Sukupuoli: Mies
  • Landia Areena JEE...
Vs: P0011 vikakoodi (VVT?)
« Vastaus #1 : 15.03.12 - klo:11:23 »
Nokka-akselin säätöpyörä (VVT-pyörä) on näköjään vaihdettu .Ja kyllä ne muovit joutuu irrotaan siitä jakohihnasta kun ajoitusmerkkejä tarkistat samallaa katso ettei missään öljyvuotoa. Nokka-akselin asentotunnistin onko se putsattu.Tuota tarkista ihan kunnollaa mistä se ääni tulee eli ota se ruuvari käteen ja kärki sinne kurnutus kohtaa ja kahva korvaan kone käy tyhjäkäyntiä kun vian kohde selvillä niin sen pystyy korjaamaan silloin.
Vieras

Poissa Nercs

  • Kenraali
  • **********
  • Viestejä: 3697
  • Sukupuoli: Mies
  • Landia Areena JEE...
Vs: P0011 vikakoodi (VVT?)
« Vastaus #2 : 04.09.12 - klo:11:00 »
Tuliko Volvo kuntoon kun kiva tietää kun vastausta joskus olen kirjoittanut
Vieras

Poissa crx

  • Alokas
  • *
  • Viestejä: 2
  • Landia Areena JEE...
Vs: P0011 vikakoodi (VVT?)
« Vastaus #3 : 17.01.13 - klo:12:42 »
Tuliko Volvo kuntoon kun kiva tietää kun vastausta joskus olen kirjoittanut
VVT-pyörän vaihdolla ongelma poistui.

Poissa kalavaari

  • Alokas
  • *
  • Viestejä: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: P0011 vikakoodi (VVT?)
« Vastaus #4 : 07.04.13 - klo:09:14 »
Minulla Volvon (V40, 1.8, 2004, 145 tkm) konepellin alta on kuulunut jo tovi kurnutusta (http://www.youtube.com/watch?v=rS2UKxxZxvc). Huollossa viimeksi sanoivat kyseessä olevan ihan normaalin äänen, mutta viime päivinä tuo on jonkin verran voimistunut aiemmasta. Kyseessä on siis lienee VVT-pyörä tai -solenoidi. Korjauspuolen jätän suosiolla ammattimiehille, mutta kysyisin voiko autolla vielä ajaa turvallisesti? Matalilla kierroksilla tehot tuppaavat häviämään välillä, mutta tämän kanssa kyllä selviää. Lähinnä minua kiinnostaisi kuulla viisaammilta voiko moottorille syntyä suurempaa vahinkoa mikäli jatkan ajamista vielä pari viikkoa tai kuukauden ennen huoltoa? ???

Lisäksi vinkkejä hyvistä korjaamoista Helsingin/Vantaan seudulta otetaan kiitollisuudella vastaan.

Poissa HAL

  • Kenraali
  • **********
  • Viestejä: 3967
  • Sukupuoli: Mies
Vs: P0011 vikakoodi (VVT?)
« Vastaus #5 : 17.04.13 - klo:07:31 »
Minulla Volvon (V40, 1.8, 2004, 145 tkm) konepellin alta on kuulunut jo tovi kurnutusta (http://www.youtube.com/watch?v=rS2UKxxZxvc). Huollossa viimeksi sanoivat kyseessä olevan ihan normaalin äänen, mutta viime päivinä tuo on jonkin verran voimistunut aiemmasta. Kyseessä on siis lienee VVT-pyörä tai -solenoidi. Korjauspuolen jätän suosiolla ammattimiehille, mutta kysyisin voiko autolla vielä ajaa turvallisesti? Matalilla kierroksilla tehot tuppaavat häviämään välillä, mutta tämän kanssa kyllä selviää. Lähinnä minua kiinnostaisi kuulla viisaammilta voiko moottorille syntyä suurempaa vahinkoa mikäli jatkan ajamista vielä pari viikkoa tai kuukauden ennen huoltoa? ???

Lisäksi vinkkejä hyvistä korjaamoista Helsingin/Vantaan seudulta otetaan kiitollisuudella vastaan.

Kannattaa kysellä tuolta.
http://www.autoservia.fi/
Epäonnistumisten kautta uusiin vastoinkäymisiin.
Pessimisti pettyy harvemmin.

 

Uusimmat aiheet

Volvo v70 D3 huoltaminen by Völvöxc60
tänään kello 07:16

Volvon huolto Tallinnassa by Kaldonia
tänään kello 06:08

Volvo v70 D3 takaovien panelit rämisee by HAL
tänään kello 01:04

RSS Volvo Cars Finland


Volvo kehittää uutta maailmanluokan tekniikkaa: Uudet pienikokoiset moottorit – ei kompromisseja ylellisyyden tai ajonautinnon suhteen
Volvo esittelee Concept You -konseptimallin: Ylellistä skandinaavista designia intuitiivisella kosketusnäyttötekniikalla
Volvo Car Corporationin teknologinen tulevaisuus: Uusi ajoneuvoarkkitehtuuri ja pääpaino nelisylinterisissä moottoreissa
Volvo vähentänyt eniten CO2-päästöjä Euroopassa
Purjehdi maapallon ympäri omalla tietokoneellasi
Powered by EzPortal