+- +-

Linkkivinkit

http://www.piipaa.info

http://alk.tiehallinto.fi/alk/

http://www.ilmatieteenlaitos.fi/saa/

Statistiikka

Jäseniä
Yhteensä: 7962
Uusin: CSit
Uusia tässä kuussa: 146
Uusia tällä viikolla: 26
Uusia tänään: 6
Statistikka
Viestejä yhteensä: 41129
Aiheita yhteensä: 5476
Eniten paikalla tänään: 70
Eniten paikalla koskaan: 138
(16.03.14 - klo:19:20)
Käyttäjiä linjoilla
Jäseniä: 8
Vieraita: 51
Yhteensä: 59

Syntymäpäivät tänään

Kirjoittaja Aihe: P0011 vikakoodi (VVT?)  (Luettu 4207 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa crx

  • Alokas
  • *
  • Viestejä: 2
  • Landia Areena JEE...
P0011 vikakoodi (VVT?)
« : 14.03.12 - klo:18:14 »
Auto 1.6 S40 vm2001. Ajettu 215tkm.

Vikakoodiksi antaa P0011 "A" Camshaft Position - Timing Over-Advanced or System Performance (Bank 1).

VVT-solenoidista kuuluu tällainen kurnutus: http://www.youtube.com/watch?v=zScIGOfXnt0 . Välillä ääni voi olla eri kuuloinenkin, mutta pääasiassa tuollaista. Tätä kurnutusta on kestänyt 10-15tkm, joten mistään ihan akuutista viasta ei ole kyse, mutta kivahan se olisi saada korjattua. Aluksi ääni tuli esiin satunnaisesti koneen lämmettyä, nyttemmin ääni on enemmän tai vähemmän säännöllistä. Kurnutus loppuu kun solenoidin johdon irroittaa. Tällöin tulee P0010 "A" Camshaft Position Actuator Circuit (Bank 1) vikakoodi ja moottorivikavalo syttyy kojetauluun.

Monet asiat puhuvat sen puolesta, että syynä on viallinen VVT-solenoidi. Solenoidi kyllä liikkui edestakaisin kun sille antaa virtaa. Mitään öljytukkeumia tai vastaavia ei ole. Kuitenkin se tuli vaihdettua, mutta ongelma ei korjaantunut. Solenoidin vaihdon jälkeen kurnutus hävisi hetkeksi, kunnes se palasi kun ajoin auton tallista pois.

Jakohihna ja VVT-ratas on vaihdettu 90tkm sitten. Pakokaasuarvoissa ei mitään valittamista.

Mainitaan sen verran, että vikakoodinlukujan Freeze frame ja live data kertoo, että fuel system2: CL-fault. Tästä ei tule mitään erillistiä vikakoodia, mutta tuo 'fault' kummastuttaa.

Mitä kannattaisi asian tiimoilta seuraavaksi yrittää? Pystyykö jakohihnan kohdistuksen tarkistamaan ilman sen suojamuovin irroittamista?
« Viimeksi muokattu: 14.03.12 - klo:20:14 kirjoittanut crx »



Poissa Nercs

  • Kenraali
  • **********
  • Viestejä: 3697
  • Sukupuoli: Mies
  • Landia Areena JEE...
Vs: P0011 vikakoodi (VVT?)
« Vastaus #1 : 15.03.12 - klo:10:23 »
Nokka-akselin säätöpyörä (VVT-pyörä) on näköjään vaihdettu .Ja kyllä ne muovit joutuu irrotaan siitä jakohihnasta kun ajoitusmerkkejä tarkistat samallaa katso ettei missään öljyvuotoa. Nokka-akselin asentotunnistin onko se putsattu.Tuota tarkista ihan kunnollaa mistä se ääni tulee eli ota se ruuvari käteen ja kärki sinne kurnutus kohtaa ja kahva korvaan kone käy tyhjäkäyntiä kun vian kohde selvillä niin sen pystyy korjaamaan silloin.
Vieras

Poissa Nercs

  • Kenraali
  • **********
  • Viestejä: 3697
  • Sukupuoli: Mies
  • Landia Areena JEE...
Vs: P0011 vikakoodi (VVT?)
« Vastaus #2 : 04.09.12 - klo:10:00 »
Tuliko Volvo kuntoon kun kiva tietää kun vastausta joskus olen kirjoittanut
Vieras

Poissa crx

  • Alokas
  • *
  • Viestejä: 2
  • Landia Areena JEE...
Vs: P0011 vikakoodi (VVT?)
« Vastaus #3 : 17.01.13 - klo:11:42 »
Tuliko Volvo kuntoon kun kiva tietää kun vastausta joskus olen kirjoittanut
VVT-pyörän vaihdolla ongelma poistui.

Poissa kalavaari

  • Alokas
  • *
  • Viestejä: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: P0011 vikakoodi (VVT?)
« Vastaus #4 : 07.04.13 - klo:08:14 »
Minulla Volvon (V40, 1.8, 2004, 145 tkm) konepellin alta on kuulunut jo tovi kurnutusta (http://www.youtube.com/watch?v=rS2UKxxZxvc). Huollossa viimeksi sanoivat kyseessä olevan ihan normaalin äänen, mutta viime päivinä tuo on jonkin verran voimistunut aiemmasta. Kyseessä on siis lienee VVT-pyörä tai -solenoidi. Korjauspuolen jätän suosiolla ammattimiehille, mutta kysyisin voiko autolla vielä ajaa turvallisesti? Matalilla kierroksilla tehot tuppaavat häviämään välillä, mutta tämän kanssa kyllä selviää. Lähinnä minua kiinnostaisi kuulla viisaammilta voiko moottorille syntyä suurempaa vahinkoa mikäli jatkan ajamista vielä pari viikkoa tai kuukauden ennen huoltoa? ???

Lisäksi vinkkejä hyvistä korjaamoista Helsingin/Vantaan seudulta otetaan kiitollisuudella vastaan.

Poissa HAL

  • Kenraali
  • **********
  • Viestejä: 4915
  • Sukupuoli: Mies
  • Leuka vasten rintaa kohti uusia pettymyksiä
Vs: P0011 vikakoodi (VVT?)
« Vastaus #5 : 17.04.13 - klo:06:31 »
Minulla Volvon (V40, 1.8, 2004, 145 tkm) konepellin alta on kuulunut jo tovi kurnutusta (http://www.youtube.com/watch?v=rS2UKxxZxvc). Huollossa viimeksi sanoivat kyseessä olevan ihan normaalin äänen, mutta viime päivinä tuo on jonkin verran voimistunut aiemmasta. Kyseessä on siis lienee VVT-pyörä tai -solenoidi. Korjauspuolen jätän suosiolla ammattimiehille, mutta kysyisin voiko autolla vielä ajaa turvallisesti? Matalilla kierroksilla tehot tuppaavat häviämään välillä, mutta tämän kanssa kyllä selviää. Lähinnä minua kiinnostaisi kuulla viisaammilta voiko moottorille syntyä suurempaa vahinkoa mikäli jatkan ajamista vielä pari viikkoa tai kuukauden ennen huoltoa? ???

Lisäksi vinkkejä hyvistä korjaamoista Helsingin/Vantaan seudulta otetaan kiitollisuudella vastaan.

Kannattaa kysellä tuolta.
http://www.autoservia.fi/
Audi 100 2.3E -92 ("elinten luovuttaja")
Audi 100 2.6E Avant -94
Audi A6 1.9Tdi -95

 

Uusimmat aiheet

-08 Volvo S80 automaattilaatikko leikkasi kiinni. by Stefu999
tänään kello 15:53

Jäähdytysnestetasoanturi 850/70-98 asti by virittäävaikkeikestä
tänään kello 15:19

Sunny -talvirenkaat ja järjetön rengasmelu by FlyingV50
tänään kello 13:34

RSS Volvo Cars Finland

Volvo –kiertueen kautta ammattilaisten seuraan
Volvo turvallisuustekniikka vähentää peräänajojen riskiä moottoriteillä jopa 42 prosentilla
Vertailutesti tuotti kiistattomia tuloksia: Volvo välttää tehokkaimmin onnettomuuksia
Volvo S60 saavutti huipputuloksen vaativassa törmäystestissä
Täysin uudelle Volvo V40 -mallille ennätyksellinen arvosana törmäystesteissä
Volvo näyttää tietä ajoneuvoturvallisuudessa: Riski loukkaantua Volvo-autossa on pienentynyt 50 prosentilla vuodesta 2000
Powered by EzPortal